des d'una perspectiva històrica i transversal estudiem, analitzem i relacionem els fenòmens de l’ art, el disseny,
l'arquitectura, l’artesania i la imatge amb els esdeveniments contemporanis de la cultura,
el context econòmic, social i polític dels últims 40 anys; això vol dir que "cavalquem sobre lo tigre..."

dissabte, 6 de juny del 2015

MIGUEL HERRANZ - MIKADO (2005)
Des de l'any 1994, aquest dissenyador valencià ha treballat pràcticament tots els camps del disseny industrial, com bé ho són: mobiliari, il·luminació, automòbil, bany, ceràmica, producte, tecnologia així com en interiorisme i disseny d'estands.

En la seva trajectòria professional, ha col·laborat amb marques espanyoles molt conegudes dins el sector de la il·luminació com LZF lamps, Grup B-Lux i Blauet, del mobiliari com Viccarbe, Celda Disseny o Concepta o del bany com Novum. Ha organitzat exposicions nacionals i internacionals i ha impartit ponències en escoles i tallers de disseny. A més ha alternat els seus treballs com a dissenyador amb col·laboracions com a docent i ha estat part del jurat de diversos concursos d’interiorisme per a joves dissenyadors.

Actualment treballa per LZF, una empresa dedicada especialment al disseny d'il·luminació; on hi aporta frescor i personalitat amb un enfocament no viciat per inèrcies del sector, sinó amarat de coneixements d'altres sectors i una inquietud per crear nous camins dins el seu àmbit de treball.

La seva metodologia la defineix com a una "no metodologia", i la seva forma de treball és "analítica i anàrquica gaudint, com indica la paraula, d'una gran anarquia estimulant. Manté una línia de treball denominada "caos reglat”, un recurs plàstic i creatiu per a desenvolupar projectes amb un alt grau de singularitat i gran riquesa formal en contrast amb la seva simplicitat constructiva.  Usa també l'entropia, com a mesura del desordre en un sistema. D'aquesta manera transmet la serenitat pròpia del desordre en la naturalesa però adaptada a la producció industrial. Fa servir aquesta metodologia en aquells projectes on realment encaixa i és productiva
Segons Herranz, és molt enriquidor treballar en camps diferents i extrapolar coneixements d'un camp a un altre.

MIKADO, 2005

La sèrie Mikado és una família de llums composta per sobretaules, peus, suspensions i aplicacions de diverses mides.

La seva pantalla es troba realitzada per mitjà de diverses peces de xapa de fusta encunyada, les quals estan muntades seguint un patró de torsió. Amb aquesta composició adquireixen un aspecte dinàmic i lleuger. Al seu torn, els serrells dels encunys dibuixen en l'espai una figura carregada de sensualitat, i li aporten lleugeresa creant, a més, interessants jocs de llums i ombres. Aquests serrells donen a la pantalla una riquesa volumètrica que varia segons el punt de vista d'on es mira. 


El resultat és un producte de gran riquesa formal en contrast amb la seva simplicitat constructiva, característica important que reflecteix l'aplicació del "caos reglat".

Valoració personal:

La tria d'aquesta peça ha estat, més que res, per l'interés en la forma. La qual he pogut comprovar que és més simple del que sembla.
En investigar sobre el seu tractament, és a dir, en la manera en què està treballada, he pogut veure que no tot és el que sembla a primer cop d'ull. A més, he trobat molt interessant aquesta aplicació del desordre propi que s'estableix en la natura, però seguint uns passos que impliquen una estructuració, un ordre concret. Així doncs el més interessant és aquesta contraposició que crea el propi artista en la fabricació de les seves peces. 







Carolina Castañeda Cardona
GAAD, 2.1

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada