des d'una perspectiva històrica i transversal estudiem, analitzem i relacionem els fenòmens de l’ art, el disseny,
l'arquitectura, l’artesania i la imatge amb els esdeveniments contemporanis de la cultura,
el context econòmic, social i polític dels últims 40 anys; això vol dir que "cavalquem sobre lo tigre..."

dimecres, 29 de maig de 2013

DAVID HOCKNEY(AAN)





David Hockney (Anglaterra,9 de juliol de 1937) és un artista anglès, un dels quals va ser un important contribuent en el Pop Art anglés dels anys 1960.
Aquest va ser considerat molt influent en el segle XX, es pintor, il·lustrador, dibuixant i escenògraf.
L'artista va realitzar impressions, retrats d'amics i dissenys d'escenografia per el el teatre de la Cort Reial, Glyndeboure, La Scala i per la Metropolitan Opera de Nova York.





Tècnica 
 
Amb la tècnica que em vaig voler centrar amb l'artista va ser la següent:
Cap als anys 1980, va començar a produïr fotomuntatges, els quals va anomenar “joiners”. Va començar utilitzant impressions de Polaroid i seguidament una 35 mm. 
Les fotos les duia a terme a partir de fotografiar un subjecte desde diversos punts de vista. Primerament , el que feia era que el mateix subjecte es mogués per després veure el moviment a partir de les fotografies. Més tard, va canviar la tècnica i era ell mateix qui es movia per realitzar les diferents fotografies.
Aquesta tècnica la va aconseguir accidentalment, ja que a finals dels anys 1960 volia fotografiar un menjador el qual estava pintant. Després de realitzar les fotos amb una Polaroid va situar-les juntes i es quan es va adonar de la narrativa que comportaven aquestes, ja que haviés de fer una lectura. 

 Pearblossom Highway, 11-18 Abril 1986 collage fotogràfic 77x112


 A l'obra escollida es pot veure clarament aquesta visió narrativa de la que ens parlava el autor.
Aquest conjunt de fotografies van ser dutes a terme a partir de diferents perspectives per formar-ne una de sola, acostan-se a un estil cubista. (el qual al artista li interessava molt). Així doncs, l'obra es converteix en una narrativa, és a dir una mirada completa.
Per l'artista, aquest tipus d'obra li permetia reflexionar sobre la forma de les coses vista des de l'òptica de la càmera o des de l'ull humà. Per tant, la visió passa per dos medis diferents, la visió humana i la de la càmera, portant les mil mirades del dibuix a la fotografia a partir d'aquests collages.

Actualitat


Actualment l'artista es dedica a treballar amb altres tècniques, en aquest cas parlem d'una tècnica la qual agafa de mitjà les noves tecnologies: iPhones, iPad.
Primerament va començar amb l'iPhone, però seguidament al descobrir els avantatges que podía tenir un iPad va passar a utilitzar aquest últim.
L'artista té un gran interés amb aquesta tècnica, degut al contacte directe que pot tenir amb les seves obres, ja que hi ha un contacte entre dit i pantalla, i per tant la seva obra. 
A més a més, l'artista escull aquesta tecnologia de la mirada com la Polaroid, per la seva rapidesa.
Un dels temes els quals ha tractat més en aquest àmbit són els bodegons i els paisatges.
Ha realitzat exposicions on ha exposat uns 150 iPads amb els seus dibuixos, per altra banda també ha realitzat performance a París on dibuixava en directe amb aquestes noves tecnologies.





 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada