des d'una perspectiva històrica i transversal estudiem, analitzem i relacionem els fenòmens de l’ art, el disseny,
l'arquitectura, l’artesania i la imatge amb els esdeveniments contemporanis de la cultura,
el context econòmic, social i polític dels últims 40 anys; això vol dir que "cavalquem sobre lo tigre..."

divendres, 13 de març de 2015

Asylum of the birds. (bot)

Asylum of the birds (àlbum de fotografia). 2014. Roger Ballen.
PREU: $60/53€ aprox.












Roger Ballen.  Fotògraf. Nascut a Nova York (1950). Es va traslladar a Sud Africa, on hi ha estat més de 40 anys vivint, la majoria del seu treball fotogràfic l'ha realitzat allà.

Principalment, el seu punt d'interès va començar amb documentar la vida de petits pobles de Sud Africa, després la el seu objectiu es va transformar en representar els interiors de les cases dels Sud-africans, aquests mons tancats resultaven interessants pels seus objectes i ocupants .

Durant els deus últims 30 anys, el seu estil ha evolucionat a partir d'un format concret: quadrat en blanc i negre. I a partir de la dècada del 1990, el seu estil fotogràfic deixa de ser “documental” per passar a ser “documental de ficció”. Ara representa la realitat de manera psicosomàtica, exagerant els trets esperpèntics. 



Asylum of the birds. L'últim àlbum publicat pel fotògraf, el març el 2014 per l'editorial Thames and hudson; recull fotografies realitzades totes dins d'un habitatge dels suburbis de Johannesburg. Tant les persones com els animals que habiten la casa, com la seva pròpia escenografia (pintades i escultures), son obra de l'autor. En aquest treball, Ballen, no només demostra el domini de la fotografia, sinó també la seva capacitat d'entendre els espais i crear situacions.

En aquesta obra l'autor ha estès el seu llenguatge visual a través de 4 medis diferents: fotografia, vídeo, pintura i escultura.

Les imatges resultants són dinàmiques, entre natures mortes i retrats. Estan entre la fantasia i la realitat. En algunes imatges la gent està completament absent, però les seves formes són substituïdes per nines o parts de maniquís, o només alguna part humana que sobresurt de darrera parets o mobles. Els escenaris sovint són improvisats, conseqüència del comportament imprevisible dels animals. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada