Judith
Scott (1945-2005) va ser una artista, nascuda a Cincinnati, Ohio,
reconeguda per les seves escultures tèxtils de gran format. En
diferència de la seva germana bessona, Joyce, la Judith va néixer
amb el síndrome de Down. Aquesta és una de les raons pel qual la
seva obra a cridat tant la atenció. Gràcies a la seva germana, qui
la va recollir del centre on estava internada des de feia 35 any, va
poder entrar en el món de l'expressió artística a través de
Creative Growth Art
Center.
L'obra
de Judith és va començar a comercialitzar gràcies al centre on
treballava i produïa totes les seves obres. Aquestes estan fetes a
partir d'objectes trobats, robats i recollits units entre ells amb
fils d'una gran diversitat de materials i mides fins formar una peça
envoltada de fils que acaba amagant el contingut intern de
l'estructura.
________________________________________
Gràcies
a la presentació a classe vaig poder treure conclusions sobre la
seva obra, i tot el que ella implicava en l'art, que no m'havia
plantejat de la mateixa manera. Al començament tenia la sensació de
que l'art de Judith Scott era realment un art desinteressat en la
fama i al voler agradar, un art realment pur, fet per poder expressar
i alhora ajudar-se a un mateix a millorar, a ser més feliç. Es
podria relacionar fàcilment amb la Utilitat de l'inútil de
Nuccio Ordine, on l'acte que en un principi sembla inútil, com el
fet de crear o repetir moltes vegades la mateixa metodologia de
treball, sense cap objectiu en concret ni monetari pot ser
completament útil si a un mateix el fa evolucionar com a persona.
Al
final se'm va desmuntar les conclusió que havia tret al principi. Al
cap i a la fi l'obra de Judith no hagués tingut èxit sense tenir en
compte el context el qual va néixer, la seva germana i el centre
creatiu on va anar a parar. L'artista acaba sent un titella més del
món del mercat de l'art, que acaba desvirtuant la seva obra, ja que
ningú més sap el que realment les seves escultures signifiquen per
ella ni amb quin propòsit o feia. El seu treball em continua
fascinant tot hi no estar d'acord en com s'ha comercialitzat ni la
manera en que l'han venut al públic, aprofitant una bona història.
¿Que tienes debajo el sombrero? 19:39' - 24:00'
https://vimeo.com/78144697
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada