des d'una perspectiva històrica i transversal estudiem, analitzem i relacionem els fenòmens de l’ art, el disseny,
l'arquitectura, l’artesania i la imatge amb els esdeveniments contemporanis de la cultura,
el context econòmic, social i polític dels últims 40 anys; això vol dir que "cavalquem sobre lo tigre..."

divendres, 10 de juny de 2016

JUDITH SCOTT (NMF)

Judith Scott (1945-2005) va ser una artista, nascuda a Cincinnati, Ohio, reconeguda per les seves escultures tèxtils de gran format. En diferència de la seva germana bessona, Joyce, la Judith va néixer amb el síndrome de Down. Aquesta és una de les raons pel qual la seva obra a cridat tant la atenció. Gràcies a la seva germana, qui la va recollir del centre on estava internada des de feia 35 any, va poder entrar en el món de l'expressió artística a través de Creative Growth Art Center.

L'obra de Judith és va començar a comercialitzar gràcies al centre on treballava i produïa totes les seves obres. Aquestes estan fetes a partir d'objectes trobats, robats i recollits units entre ells amb fils d'una gran diversitat de materials i mides fins formar una peça envoltada de fils que acaba amagant el contingut intern de l'estructura.

________________________________________


Gràcies a la presentació a classe vaig poder treure conclusions sobre la seva obra, i tot el que ella implicava en l'art, que no m'havia plantejat de la mateixa manera. Al començament tenia la sensació de que l'art de Judith Scott era realment un art desinteressat en la fama i al voler agradar, un art realment pur, fet per poder expressar i alhora ajudar-se a un mateix a millorar, a ser més feliç. Es podria relacionar fàcilment amb la Utilitat de l'inútil de Nuccio Ordine, on l'acte que en un principi sembla inútil, com el fet de crear o repetir moltes vegades la mateixa metodologia de treball, sense cap objectiu en concret ni monetari pot ser completament útil si a un mateix el fa evolucionar com a persona.



Al final se'm va desmuntar les conclusió que havia tret al principi. Al cap i a la fi l'obra de Judith no hagués tingut èxit sense tenir en compte el context el qual va néixer, la seva germana i el centre creatiu on va anar a parar. L'artista acaba sent un titella més del món del mercat de l'art, que acaba desvirtuant la seva obra, ja que ningú més sap el que realment les seves escultures signifiquen per ella ni amb quin propòsit o feia. El seu treball em continua fascinant tot hi no estar d'acord en com s'ha comercialitzat ni la manera en que l'han venut al públic, aprofitant una bona història.

¿Que tienes debajo el sombrero? 19:39' - 24:00'

https://vimeo.com/78144697






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada