Nascut el 1963, Paulí s’interessa per l’art als
22 anys, quan coneix casualment un dels aleshores professors de Belles Arts de
la UB . Durant anys mantenen una relació mestre-alumne, mentre va aprenent tot
el què el professor li pot ensenyar. Quan les lliçons extraoficials van
concloure, Paulí va seguir experimentant i buscant el llenguatge propi,
descobrint que on més còmode es trobava era en la pintura.
Avui dia ja no podem parlar d’estils o
moviments, perquè fa anys que no existeixen. Podem dir que Paulí segueix
l’estela de la línia de l’Informalisme Matèric. Tot i així, no trobem
característiques d’aquest moviment en totes les seves obres.
Les experiències personals són la base de tots
els seus treballs. Experimenta, prova... fins que considera que ha arribat a un
resultat satisfactori.
Relacionat amb els seus viatges i la seva visió
del món, trobem la raó del seu sobrenom “animal de pintor”. Es refereix al seu
treball com un explorador que va descobrint cultures i costums, deixant-se
impregnar d’aquests. Alhora, crea unes formes molt primitives, cercant una
visió força bàsica del què transmet.
Li interessen especialment països d’Orient com
la Índia, Mongòlia, Xina, Nepal, Indonèsia...
Els materials són, provablement, l’element més
important de les seves obres. A través d’ell intenta expressar les emocions i
despertar en l’espectador reaccions respecte el què veu. Intenta innovar i
encetar nous camins treballant amb planxes d’acer, transparències...
De vegades deixa que l’atzar i la naturalesa –
com la pluja – actuïn a les seves obres.
La majoria de les seves obres són de gran
format (la més gran fa uns 6 metres d’amplada) i de vegades hi incorpora
elements reals (maletes, anells, roba...).
Totes les seves pintures creen unes atmosferes
potents que ens transporten als seus viatges.
ALGUNS EXEMPLES D’OBRES
Paisatge
del Ganges a Benarés – tècnica mixta damunt llenç
Sèrie
blaus – pintura mixta sobre xapa d’acer inoxidable
Porta
del cel II, Mongòlia – alcohols i pigments sobre tela
Una de les obres que forma part de la sèrie
dels paisatges de Mongòlia. Després de l’experiència personal al viatjar-hi,
trasllada les vivències a les seves obres.
Per conservar relació amb la cultura que
transmet, quan va viatjar a Mongòlia va observar la seva manera de firmar,
mitjançant una mena de segell o tampó personal. Va conèixer un home que els
fabricava i va aconseguir-ne un de personal que el representés a ell mateix.
Des d’aleshores que l’utilitza per signar la seva obra, com es pot veure aquí.
La pintura és de gran format, uns 2 metres per
costat. El cromatisme és senzill, amb dos tons en té suficient per crear una
atmosfera intensa i carregada. Ens transporta a un ambient fred i dur.
COL·LABORACIONS
A més de ser membre d l’ONG de Vicenç Ferrer a
la Índia i interessa-se per la seva causa, Paulí ha col·laborat en diverses
ocasions amb la Marató de TV3. Aqui tenim un exemple:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada