des d'una perspectiva històrica i transversal estudiem, analitzem i relacionem els fenòmens de l’ art, el disseny,
l'arquitectura, l’artesania i la imatge amb els esdeveniments contemporanis de la cultura,
el context econòmic, social i polític dels últims 40 anys; això vol dir que "cavalquem sobre lo tigre..."

dilluns, 4 de febrer del 2013

Yayoi Kusama_Obliteration Room (LG)



La sala d'obliteració 2011 reprèn el popular projecte interactiu per a nens desenvolupat per Yayoi Kusama per 'APT 2002: Àsia Pacífic Triennal d'Art Contemporani "la Queensland Art Gallery. En aquesta instal · lació reelaborat i ampliat, un entorn domèstic australià es recrea en l'espai de la galeria, amb mobles d'origen local i ornamentació, tot això s'ha pintat completament blanc. Encara que això pot suggerir una topografia quotidiana drenat de tot el color i l'especificitat, també funciona com un llenç en blanc per ser vigoritzat - o, en el vocabulari de Kusama, 'esborrat' - a través de l'aplicació, per a cada superfície disponible, d'adhesius de colors brillants al forma de punts.

Com passa amb moltes de les instal · lacions de Kusama, l'obra és encantadorament simple en la seva composició elemental, però, que explota magistralment el marc de la seva presentació. L'habitació blanca es va esborrar gradualment en el transcurs de l'exposició, l'espai de canvi de forma mesurable amb el pas del temps a mesura que els punts s'acumulen com a resultat de milers i milers de col · laboradors.

La interactivitat es va convertir en un component important de l'obra de Kusama al mitjà a finals de 1960, quan les seves actuacions en públic en solitari es va expandir a esdeveniments participatius. Un producte de la postguerra Avant-garde, que gairebé immediatament es van creuar en la cultura popular, o almenys la contracultura underground, els esdeveniments desenvolupats com esdeveniments convencionals de rendiment depèn cada vegada més la reacció del públic i la participació directa. Esdeveniments Kusama, coneguda com "festivals del cos" - o "orgies", com se'ls sol sensacionalista va informar a la premsa dominant - normalment proporcionar plataformes per a la conducta espontània i la improvisació dins dels marcs conceptuals i estètiques determinades per l'artista. Sovint involucra nuesa pública - l'artista espera per contrastar la bellesa del cos humà jove, amb la violència de la guerra entre Estats Units i Vietnam - desafiar imperant marcs morals.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada