des d'una perspectiva històrica i transversal estudiem, analitzem i relacionem els fenòmens de l’ art, el disseny,
l'arquitectura, l’artesania i la imatge amb els esdeveniments contemporanis de la cultura,
el context econòmic, social i polític dels últims 40 anys; això vol dir que "cavalquem sobre lo tigre..."

dissabte, 6 de juny del 2015

Eduardo Chillida - Pinta del Vent

Eduardo Chillida - Pinta del Vent

Biografia
Va néixer el 10 de gener de 1924 a San Sebastian. Eduardo Chillida és considerat un dels millors escultors contemporanis. Després que una lesió de genoll trunqués una prometedora carrera com a porter de futbol, Chillida va iniciar la seva vocació artística. Els primers passos en el món de l'art els va fer en el terreny de l'arquitectura, disciplina que va abandonar per dedicar-se a l’escultura i el dibuix l’any 1947. L’artista basc va treballar la seva obra abstracta en diferents materials com ara ferro, fusta, formigó, pedra i alabastre, adaptant-se sempre a les particularitats expressives de cadascun.
La integració harmònica de les seves escultures a l’entorn, tant en el medi natural com en l’entorn urbà, l’ha fet mereixedor del reconeixement artístic internacional. Per això, les seves escultures monumentals es troben actualment instal·lades a moltes ciutats del món. La trajectòria artística d’Eduardo Chillida està marcada per la presencia constant de la repetició com a forma d’experimentar sobre variacions d’un mateix tema.
D’aquesta repetició va començar a fer la serie de “peines del viento” al 1952, el projecte va durar fins el 1999 amb 23 escultures i una serie d’obres de paper.

Obra
Al 1951 va començar les seves obres amb ferro i formigó 



“Tardé 25 años en «acertar» con el diseño, desde el primer peine en 1952, hasta el peine de Donostia, en 1977”

La seva obra principal, amb el nom de “Pinta del Vent”, esta situada al final de la platja de la Ondarreta a San Sebastian. És una sèrie de tres peces situades separadament, cada una pesa unes 50 tones de ferro i formigó.
La principal harmonia de la obra és el mar que li dona la capacitat de transmetre un sentiment de neteja de l’aire que entra a la ciutat. La fusió entre la bravesa del mar i la força de les estructures de ferro han elevat el seu caràcter natural d`obra d`art contemporània a lloc de trobada i relax per a donostiarres i turistes.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada